Ønskemamma starter blogg

Ønskemamma starter blogg
Ønskemamma. Ønskebarn. Ønskebilde.

tirsdag 14. oktober 2014

Et bitte lite englebarn

Det har blitt tirsdag 14.oktober 2014.
I dag skulle graviditeten ha nådd akkurat 10 uker.

Sånn gikk det ikke. I stedet ble 13-14 timer av gårsdagen tilbragt på Ullevål sykehus, for å gjøre det umulige endelig. Det ble en skikkelig tøff dag - på alle måter. Det gikk dessverre ikke helt som det skulle, så jeg må tilbake både til Ullevål og til fastlege på ulike kontroller fredag denne uka, mandag og onsdag neste uke, og så mandagen etter det. Minst. Sukk! Det får jeg skrive om en annen dag. I dag skal jeg hvile.

Ønskemamma er ikke gravid lengre.
I dag er jeg mamma til et bitte, bitte lite englebarn - det fineste av alle.
Kanskje det eneste barnet jeg noen gang blir mamma til, selv om jeg håper det annerledes. Inderlig håper det annerledes.

I dag er det lov å være trist. I morgen også.
Til helgen skal jeg se etter en vei videre. Det må være en vei videre for Ønskemamma, selv om jeg ikke helt vet hvor den går akkurat i dag. Den er nok der et sted.
Men akkurat i dag orker jeg ikke lete etter den.

I dag finnes ingen ord - bare et bilde.

16 kommentarer:

  1. 😪 Klemmerpå . Fra x-IVFer

    SvarSlett
  2. Det skal gå bra. Ha troen på det. Maaaange har blitt gravide i din alder og født friske barn:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Håper inderlig på det. Inderlig er ordet.
      En stor utfordring er dog mine svært lave eggreserver.
      Men jeg får aldri vite det hvis jeg ikke forsøker igjen.

      Slett
  3. Tenker det er tid for å hjelpe til med det økonomiske, som blir viktig nå..........jeg har begynt. L

    SvarSlett
  4. Kjære fine du!

    Jeg gråter med deg, dette er så uendelig trist og vondt. Ingen fortjener dette, og jeg håper at etter regn kommer sol og gode nyheter!

    Trenger du en venn, er jeg her gjerne for deg, tenker masse og ofte på deg og ønsker deg alt godt fremover!

    Varm klem
    ❤️
    Ann-Christin

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Ann-Christin.
      Jeg håper også at etter regn kommer sol. Men sikker er jeg ikke.
      Det kan ingen være.
      Alle kan trenge en venn i perioder som dette tror jeg.
      Jeg også.

      Slett
  5. Jeg har fulgt bloggen din en stund, og jeg gråt av glede da du var gravid med din lille stjerne. Nå gråter jeg med deg i sorgen! Det er en liten trøst akkurat nå, men det blir bedre! Jeg lover.
    Jeg håper inderlig at du får oppleve å føde ditt barn, din lille engel!
    Masse varme klemmer i den vonde tiden

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, sånn er livet. Glede og sorg veves i hverandre - i ulike mengder i ulike liv. Det er bare å krysse alle fingre for at det kommer flere tråder av glede i liveteppet mitt snart, for akkurat nå er teppeveven inne i et litt mørkt parti.

      Slett
  6. Det finnes et land bakom tårer
    Hvor de vakreste blomstene gror
    Hvor solen for alltid lyser
    og lykken og gleden er stor

    Det finnes et land bakom tårer
    Hvor drømmen og framtiden bor
    Hvor englene stille vokter
    hver ufødte søster og bror

    Små føtter setter også spor

    SvarSlett
    Svar
    1. Å, så vakkert Sunny!
      Tårevått vakkert.

      Slett