Ønskemamma starter blogg

Ønskemamma starter blogg
Ønskemamma. Ønskebarn. Ønskebilde.

fredag 1. august 2014

Snurr radio!

Heisann!

På mandag, da jeg var på eggtelling hos gynekolog Huseby (hurra for eggekartongen!), hadde jeg også en lang prat med Ida Jevne - reporter i NrK radio.

Vi har jo snakket sammen tidligere også, men da satt vi hver vår by.
Det gikk et innslag på lufta allerede i februar, der vi snakket om det å plutselig få veldig dårlig tid når det gjelder å forsøke å få barn, og hva slags tanker det førte med seg.
Den radiosnutten finner du her om du vil høre den:

http://radio.nrk.no/serie/norgesglasset/DMPA01003014/12-02-2014

Det var veldig hyggelig å sitte på samme sted denne gangen, og skravla gikk.
I hele tre timer faktisk. Hehe! Sånn er det med jenter (eller damer altså).

NrK radio har spurt om de kan få følge denne prosessen. Det har jeg sagt ja til, fordi jeg tenker det er et viktig tema å snakke om. Så vet jeg selvsagt at det å stikke hodet frem vil gjøre at noen straks ønsker å kappe det av, men det får jeg heller forsøke å tåle. Kanskje kan åpenheten være et bitte lite bidrag til at norske kvinner som kommer noen år etter meg i løypa får samme rettigheter som kvinner har i våre naboland allerede har.

Om ikke annet tenker jeg at kanskje andre kan lære noe om dette med donorbarn, og hvorfor flere kvinner velger som meg - selv om det er langt fra kjernefamilien, kan virke underlig og det kanskje ikke i utgangspunktet var sånn en tenkte seg at livet skulle bli.
Den Synarelafylte, aldrende Ønskammaen blir dermed nå å høre på radio. Innslag nummer to gikk faktisk på lufta i dag, og det kan du høre her.
http://radio.nrk.no/serie/norgesglasset#t=1h34m7s

Det var litt reprise fra sist, men en del nytt. Så kommer det flere nye innslag fra opptakene vi gjorde mandag denne uken - et i morgen, og et på mandag.
Og etter planen noe når det om ikke alt for lenge er tid for Danmarkstur.

På fredag skal det handle om eggtelling og andre viktige ting i prosessen, og i det innslaget er gynekolog Huseby med.
På mandag skal det handle om det store, underlige, vanskelige valget - nemlig donorvalget. Valget jeg kaller det bisarre valget. Det valget skal jeg skrive mer om på søndag kveld - temaet kunne fylle en hel bok, eller en hel Knausgårdserie faktisk.

De neste innslagene kan du høre i det hyggelige programmet Norgesglasset på NrK P1 mellom kl 12 og 14 om du vil.

Nå har jeg ankommet Skien for helgen. Har vært på veldig hyggelig middag med to barndomsvenninner i kveld. Det er noe eget med dem som har kjent deg fra tiden du hadde melketenner og musefletter. Praten har selvsagt gått om Danmark, og om en masse annet. Jeg er heldig som har gode, støttende venner. En fin kveld!

Kveldens siste dose Synarela er tatt, og det er tid for litt søvn.
Utenfor soveromsvinduet står denne akkurat nå. Koselig, ikke sant?
I dag er det 1.august. Fortsatt sommer. Snart høst. Det gjelder å ta vare på dagene.

Ønsker deg en finfin fredag!


2 kommentarer:

  1. Da fikk jeg nettopp beskjed om at dagens innslag skal gå på luften cirka kl 13:40 :o)

    SvarSlett
  2. Spennende! Gleder meg til å høre mer!

    SvarSlett