Ønskemamma starter blogg

Ønskemamma starter blogg
Ønskemamma. Ønskebarn. Ønskebilde.

søndag 20. juli 2014

Lader opp til å regulere ned

Heisann!
For en fantastisk helg! Sommer i Oslo er virkelig veldig fint. Tenk å bo i en storby som har så mye natur så tett på. Nå bor jeg ikke i Oslo, men nært nok til å kunne bruke byen.
Denne helgen har jeg nytt øylivet i Oslofjorden.
Kom på at jeg av en eller annen merkelig grunn var veldig lite bevandret på øyene i Oslofjorden, så nå har det vært litt utforskning. Langøyene med en venninne i går, og noen timer på Hovedøya med en god bok i formiddag. Deilig! Langøyene:
Resultat av øyutforsking så langt: Langøyene-Hovedøya 1-0, til tross for at kiosken var lagt ned og yiakki toalettforhold.  Likte godt den lange sandstranden på Langøyene, og at det føltes mer luftig. Også synes jeg det er deilig at Langøyene ligger såpass langt ute i fjorden at man ikke hører noe av byens larm. FIkk skikkelig feriefølelse der ute i går.

Hvis været blir like bra neste helg tror jeg jammen jeg må prøve Gressholmen også. Trikset er helt klart: ta første båt ut, og nyt øyene før de fylles med folk. I dag dro jeg hjemmefra rett etter kokken 08, og var installert på Hovedøya en time senere. Fikk to nydelige, rolige timer før det ble tjukt av solhungrige mennesker med og uten engangsgrill. Jeg tøffet tilbake med båten på en tid da de fleste dro motsatt vei - og var godt fornøyd med det. Sånn har helgen vært, kort oppsummert:
Ikke mye å klage på. Ganske enkelt veldig deilig. Føler meg heldig, med nydelig vær, godt selskap, to ben å gå på, rent vann i vannflasken og fred i landet. Det er neimen ingen selvfølge, når vi tenker på dagens triste nyhetsbilde! Bare koser meg og lader batteriene på sommerstemning. Og nå gjelder det å lade opp, for ukene fremover vil bli en påkjenning for kropp og sjel. En flaske med Synarela nesespray er kjøpt inn.
Bare fire dager igjen til den skal tas i bruk, til den delen av behandlingen som kalles nedregulering -  og som sender meg rett i overgangsalderen. Svært lite å glede seg til sier de som har gått foran meg i løypa. Uff altså, men det må jo til. Så nå er det bare å lade opp. Tror jeg trekker innunder et tre med boka mi resten av dagen.
Håper du også koser deg i sommervarmen.

3 kommentarer:

  1. Det ser skjønt ut! Husker jeg elsket øyene og øyidyllen da jeg bodde i hovedstaden. Så deilig å kunne gjemme seg bort der ute, hvor det var frisk sjøluft mens det kokte i Oslogryta. Det finnes ei øy for alt! Kanskje ikke så rart jeg endte opp på ei øy til slutt, her utafor hvor jeg bor også ;)

    Hvordan er boka "Et helt halvt år"?

    SvarSlett
  2. Huttetu, så spennende! Jeg lurer også på hvordan du liker boka, sånn mens vi venter. Har nettopp lånt den selv på biblioteket, driver og gjør meg klar til angrep :)

    SvarSlett
  3. Ja, øyene var flotte. Tenk å ha så deilige områder så nærme Oslogryta!
    Boka virker veldig bra. Jeg hadde lånt den på biblioteket, og startet å lese den litt sent. Så i dag bestemte jeg meg faktisk for å levere den tilbake. Så bestilte jeg den på ARK (kr 99,- på tilbud) og tar den med til Danmark. For DER kan jeg trenge noe å lese i ventetiden, som er så bra at jeg glemmer meg selv :o)

    SvarSlett