Ønskemamma starter blogg

Ønskemamma starter blogg
Ønskemamma. Ønskebarn. Ønskebilde.

søndag 7. september 2014

Bli med til Danmark!

Heisann!

Her er det en stille helg. Forkjølelsen har tatt meg, som alle andre som bor i dette huset. Men i det stille har jeg hatt det litt moro med de to yngste barna i etasjen under, som er 2,5 og 6 år gamle. Da jeg våknet på lørdags morgen så jeg nemlig dette ut av vinduet.
En enorm Soloflaske svevde på himmelen. Lenge.
Da måtte jeg ringe på nede, for å si at barna måtte se hva som var på himmelen.
De så med store øyne, og 6-åringen proklamerte at han elsket Solo! Så snakket vi om hvor Solo kom fra, og om det kanskje kan være sånn at den kommer fra himmelen.

Barn i de alederen er morsomme. En 6-åring er stor nok til å ikke tro på alt voksne sier, men likevel liten nok til å være i tvil. Så da Ønskemamma var på vei hjem fra 30-årslag sent i går kveld, kjøpte hun med meg en Solo, lagde en merkelapp, og satt den på trappan i nattens mulm og mørke.
Litt moro må man ha. Får jeg noen gang egne barn gleder jeg meg til å lage spennende, små overraskelser. Enn så lenge får jeg nøye meg med nabobarna.

Men du, fra i morgen av kan du bli med meg til Århus Danmark.
Mandag, tirsdag, onsdag og torsdag til uka skal nemlig Norgesglasset på NrK radio P1 sende klipp fra Danmarksturen. En eller annen gang mellom klokken 12 og 14.
Jeg legger ut radioklippene her på bloggen dagen etter. Fredag skal Ønskemamma i studio, og da blir det intervju på direkten. Gulp! Direkte radio er skummet, særlig nå - som saken om single kvinners rettigheter med tanke på barn er lettantennelig.
Men studio blir det. Så vil du være med meg til Danmark må du slå på radioen.

Bli med på tur da vel!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar