Ønskemamma starter blogg

Ønskemamma starter blogg
Ønskemamma. Ønskebarn. Ønskebilde.

onsdag 25. juni 2014

Ønskemammatreff

Heisann!
Hektiske dager på jobb. Pasientene tar visst ikke ferie, og jeg har heller ikke ferie. Har ikke mer ferie før en uke i september faktisk. Det kjennes plutselig veldig lenge til.

Etter jobb i dag har jeg vært på et veldig koselig ønskemammatreff. Syv damer, som alle er i prøveprosessen, møttes ute på restaurant i hovedstaden. Og en fantastisk vakker liten gutt som snart er et år gammel - unnfanget i Danmark, ved hjelp av donor og prøverør. Han skal forhåpentligvis få en liten søster eller bror etter hvert - etter at mor har vært på en ny Danmarkstur eller to. Den lille gutten ble faktisk unnfanget på aller første forsøk. Så med han til stede tror jeg vi alle kjente på denne drømmen i dag:
Syv modige damer, med samme fine mål. Du kan jo gjette hva praten dreide seg om rundt bordet..... Til tross for at de fleste av oss aldri hadde møttes før, gikk praten livlig kan man si. Ingen stille pauser. Veldig fint å ha noen å snakke med som er i akkurat samme prosess som meg. Som har de samme spørsmålene og bekymringene. Det samme håpet. De samme utfordringene, og det samme stresset ved å skulle dra til Danmark på kort varsel når gynekologen sier "go!" Den samme, store barnedrømmen. Selv om vi var både ulike og ukjente hadde vi noe viktig til felles. Kunne jammenimeg høre raslingen fra syv par eggstokker over hele restauranten. I alle fall føltes det sånn.
Alle syv skal til Danmark i nær fremtid, fra og med kommende helg allerede (weeee!) og til litt uti september. Noen som meg, for første gang. Andre for sitt andre, fjerde eller kanskje til og med tolvte forsøk. Jeg blir sistemann ut. Ikke fordi jeg starter sist, men fordi jeg har fått langt regime (som er cirka 50 dager fra første menstruasjonsdag når man starter), mens flere av de andre har fått kort regime (som er bare 14 dager). Så jeg blir ikke siste kvinne i gang, men den siste av oss som tar turen til Danmark.

Det blir en utrolig spennende tid fremover, både på andres og egne vegne.
Mon tro hvem som lykkes med denne drømmen  først?


2 kommentarer:

  1. Ååå jeg ønsker deg så masse lykke på veien Tina og håper du snart vil ha en barnehånd å holde i! :-)

    SvarSlett
  2. Tusen takk Yvonne! Etter å ha lånt bort både en hånd og et fang i går håper jeg - om mulig - enda mer på det samme. Noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne se noen måneder frem i tid..., :o)

    SvarSlett