Ønskemamma starter blogg

Ønskemamma starter blogg
Ønskemamma. Ønskebarn. Ønskebilde.

fredag 13. juni 2014

Oooooo, fredag den 13.

Heisann!

Det har blitt fredag den 13.og her i Bergen regner det. Vi hadde virkelig superflaks med været og båtlivet på mandag, for etterpå har det stort sett regnet fra en grågrå himmel. Men i ettermiddag skal sola komme tilbake sier værdamene på God morgen Norge på tv-skjermen her på hotellrommet. Det er kjempefint, for i helgen skal jeg besøke en god Bergensvenninne som jeg ser alt for sjelden. Gleder meg!

Men i dag er det altså fredag den 13. En dag for tro og overtro.
Jeg tror liksom at jeg ikke er overtroisk, men i går kveld kjente jeg at det er neimen ikke helt sant. Da var jeg ute og gikk en tur i regnet. Skyndte meg tilbake på hotellet, med laksemaki i den ene hånda og paraplyen i den andre. Slang paraplyen ned på gulvet, og den åpnet seg. Opp ned. Da tenkte jeg "Nei!! Det betyr jo ulykke å åpne paraplyer inne." Jeg tror jeg ikke er overtroisk, men åpner likevel aldri paraplyer inne, fordi jeg har lært at det betyr ulykke. Ergo er jeg vel overtroisk likevel. I alle fall bitte litt.
Kjente at jeg tenkte nei og neiii, nå er det snart tid for Danmark. Det er virkelig ikke tiden for å skape egen ulykke nå. Så skulle jeg pakke kofferten, og glemte det bort.
Til jeg fant en edderkopp i senga. En stor edderkopp i senga. Wæææ! Da tenkte jeg "ikke drepe edderkopp - ikke drepe edderkopp - det betyr ulykke." Så fanget jeg den forsiktig i et glass med et ukeblad under, og slapp den fri i regnet. Overtro igjen altså.
Og litt dyrevelferd (selv om detvel er tvilsomt om den edderkoppen likte regn).
Jeg dreper aldri dyr. Eller nei....det er ikke sant. Jeg dreper veps, for de kan drepe meg. Og så tråkker jeg på maur og småkryp når jeg er ute på tur og ikke vet det, men jeg dreper ellers ikke dyr med vilje.
I dag, på fredag den 13., har jeg allerede vært på butikken. Før klokka slo 08. Sånn er det å ikke være interessert i fotball. Da kan man legge seg tidlig. På butikken spilte jeg både Lotto og Vikinglotto - i håp og tro. For nå kommer noen måneder med vannvittige Danmarksutgifter. Mon tro om fredag den 13.var den beste dagen å spille Lotto på...?
Er det bare meg, eller er du også pitte litt overtroisk...sånn selv om du kanskje egentlig liksom ikke er det?

3 kommentarer:

  1. Ikke legg ut creepy edderkoppbilder i feeden min på Facebook, det betyr i alle fall ulykke å skremme vennene sine på den måten! *sjokkert*

    SvarSlett
  2. Dåååån! Skrekkelig, skrekkelig bilde! Der tvinget du en fobiker til litt ufrivillig eksponering, for innlegget måtte jeg jo lese ferdig likevel. Høy puls her nå ja! Vi får håpe du vinner i lotto ja, slik at i alle fall danmarksturene kunne blitt noe mindre skremmende enn dette, knis! God helg til deg - i den vakreste byen av alle! Klem klem.

    SvarSlett
  3. Fnis! Ja, jeg ble litt forundret over å finne en stor edderkopp i en nyoppredd hotellseng. Ikke det at jeg ikke skjønner at det må ha vært et deilig sted å boltre seg, men hvordan kom den dit liksom? Og når? Og hadde hun barn? Hvor hadde hun i tilfellet gjemt dem? Under senga? I putetrekket? Eller var det kanskje en mann? Og ville han da i tilfellet være mer aggressiv? Hehe! Mye man kan tenke på. Den ble i alle fall sluppet fri fra tredje etage - uten fallskjerm og regnfrakk.

    SvarSlett