Ønskemamma starter blogg

Ønskemamma starter blogg
Ønskemamma. Ønskebarn. Ønskebilde.

fredag 22. august 2014

Dagen etter dagen

I dag er det dagen etter dagen. Så rart å tenke på!
I går ble bitte lille embryo satt inn - 1/10-del av en millimeter stort. Tenk at det går an! En bitte liten funklende stjerne. I dag kan jeg bare håpe at den lille fortsatt lever.
Det kan jeg jo ikke vite. Dere får håpe litt for lille embryo sammen med meg.

Våknet tidlig, tok med iPaden i sofaen i stua og felte en takknemlig tåre over alle koselige lykkeønskninger - både på bloggen,  Facebook og på mobilen. Tusen takk!
Jeg er heldig som kjenner mange flotte folk!

I dag skal jeg bare slappe av og kose meg. Lese litt, skravle, tulle, le og tenke, puste med magen, pakke litt og ellers bare ta livet med ro. Ta de forskrevne medisinene morgen, midt på dagen og kveld. Ellers er det ikke noe mer jeg kan få gjort nå.

Så i dag blir det en deilig, rolig og stressfri dag. Det trenger jeg.
For denne prosessen er jammen en påkjenning.


Men rastløs er jeg, så det blir nok en tur på kjøpesenteret fem minutter herfra også.
Vi trenger egg, nye egg. Har allerede spist egg til frokost her i dag. Etter frokost leste vi avisen, og kastet promte resten av eggene, som dessverre var av merket Hedegaard Food..... Ooooops!  Fra dagens avis:

Salmonella i danske egg
Det er funnet salmonella i pasteuriserte egg fra Hedegaard Food i Danmark, skriver NTB.
Den danske Fødevarestyrelsen, som tilsvarer det norske Mattilsynet, har pålagt selskapet å trekke tilbake en rekke produkter, som pasteuriserte eggeplommer, eggehviter og eggerøre.
Hedegaard Food opplyser at tilbakekallingen skyldes at produktene kan være produsert av egg som stammer fra høns som 15. august testet positivt for salmonella.

Uffameg, må jo nesten bare le. Det er jo typisk at det var akkurat eggene av det merket vi kjøpte. De gjorde vi fordi de var de eneste eggene jeg kunne finne fra frittgående høns. Frittgående høns MED salmonella altså. Håper virkelig det står bedre til med egget på innsiden enn eggene på utsiden akkurat i dag.


2 kommentarer:

  1. Hilsen tidligere pasient :-) yke22. august 2014 kl. 19:41

    Ååå jeg ønsker deg all lykke og håper alt går rette veien de neste dagene!!!

    SvarSlett
  2. Krysser alle fingre tidligere pasient. :o)
    Pasienter og psykologer er det samme - vanlige folk, bare med ulike jobber.

    SvarSlett